dijous, 18 de desembre del 2014

La pilota amb ritme!


Descripció de l’activitat:

En aquest exercici els alumnes han de seguir el ritme d’una banda sonora (o cançó triada pel mestre) amb una pilota de tennis, en el transcurs de l’activitat, a més a més, han d’anar seguint el ritme de la música amb la pilota, afegint moviment i canvis de sentit ocupant tot l'espai de l’aula. Per fer-ho, cal aprofitar el rebot de les pilotes i seguir el ritme de la música acompanyant-lo amb moviments arribant a aconseguir un ambient d'harmonia a l'aula.

Què es treballa?

Mitjançant aquest exercici els alumnes treballen la concentració i la coordinació motriu. Tot i així, durant tota la sessió té un paper molt important la música, atès que a partir d’una cançó es treballen els diferents ritmes de manera molt pràctica, tenint com instrument principal una pilota de tennis.

Reflexió:

És una activitat molt interessant per poder captar l’atenció dels alumnes, ja que és necessàri el silenci per poder escoltar la música i seguir el ritme amb la pilota. Aquesta activitat permet realitzar moltes consignes i adaptar-les al grup i complicar-a en cas que fos necessari, com per exemple demanar als alumnes que es posin al terra formant un cercle (cadascú amb una pilota) i, seguint el ritme, passin aquesta pilota al company del costat. El fet de poder treballar mitjançant una cançó permet que el mestre pugui escollir una o una altra partint de les característiques del grup, fet que ajuda a la dinàmica, ressolució de conflictes, entre d’altres.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada