dijous, 18 de desembre del 2014

Mans de tempesta


Descripció de l’activitat:

Aquesta activitat comença creant una rotllana amb tots els membres del grup-classe, on es determinen dos rols: el director i la tempesta. Un alumne fa de director, el qual serà l’encarregat de dirigir la tempesta i podrà decidir la intensitat i la durada d’aquesta. La tempesta, en canvi, és la resta del grup i són els encarregats de donar so a aquesta. El soroll de la tempesta es pot aconseguir de diferents maneres: segons la intensitat que el director hi vulgui posar picant de mans, picant amb els dits d’una mà al palmell de l’altra…

Què treballem?

Aquesta activitat és molt adequada com a cloenda de sessió, ja que la contextualització de seure en rotllana i el silenci aconseguit per sentir la tempesta permeten crear un bon ambient de concentració i relaxació i de tornada a la calma.

Reflexió:

És una activitat on els nens respecten el silenci i han d’estar atents per poder seguir les consignes que ordena el director. Aquesta dinàmica és molt positiva, atès que, per una banda, com a futurs mestres podem reunir els alumnes en rotllana i dominar el soroll del grup d’una manera dinàmica i, així, crear un bon clima d’aula. Per l’altra, estem treballant coordinació motriu i moviment, al mateix temps de treballar l’educació musical. A més a més, cal dir, que és una bona estratègia per tal de fer una xerrada o una explicació important, és a dir, una bona manera de captar l’atenció dels alumnes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada